Artykuły

  • Europejski Insytut Miedzi

    Fakty i mity na temat zmian klimatycznych

    W różnych miejscach - od Białego Domu po osiedlowe sklepy - coraz częściej podnoszą się głosy osób nastawionych sceptycznie wobec informacji o zmianach klimatu, mimo że dowody na zależność tego zjawiska od działań człowieka są przytłaczające. Oto jak obalać fałszywe mity na ten temat.

  • Europejski Insytut Miedzi

    Energetyka wiatrowa. Czy auta elektryczne złagodzą...

    Jednym z największych wyzwań związanych z technologiami wiatrowymi jest niestałość wiatru.Jednym z proponowanych rozwiązań mających zaradzić problemom związanym ze zmiennością dostarczanej energii wiatrowej są pojazdy z napędem elektrycznym. Z uwagi na stosowane w nich akumulatory mogą pełnić rolę ważnego „magazynu” energii elektrycznej w skali całego kraju.

  • Europejski Instytut Miedzi

    Starzenie akumulatora pojazdu elektrycznego w...

    Pojazdy z napędem elektrycznym wydają się coraz bardziej realną alternatywą dla pojazdów spalinowych i mogą w znacznym stopniu przyczynić się do zmniejszenia zanieczyszczenia środowiska oraz emisji gazów cieplarnianych. Jednym z głównych ograniczeń jest wysoki koszt akumulatorów w całym cyklu eksploatacji pojazdu. Zależy on nie tylko od kosztu produkcji akumulatora, ale również postępującej z upływem czasu degradacji jego parametrów.

  • Samochody elektryczne. Zobacz raport

    Transport to obecnie największe źródło emisji CO2 w Unii Europejskiej. Głównym problemem jest transport drogowy, odpowiedzialny za niemal trzy czwarte łącznej emisji z transportu. Rozwiązanie tego problemu będzie wymagało przejścia z silników spalinowych na elektryczny mechanizm napędowy oraz nieustannej redukcji emisji ditlenku węgla w produkcji energii elektrycznej.

  • EIM

    Energetyka wiatrowa

    Energetyka wiatrowa jest jednym z najszybciej rozwijających się segmentów przemysłu na świecie. Moce produkcyjne elektrowni wiatrowych, stanowiących niegdyś niszowy rynek w Europie, w ostatniej dekadzie zwiększyły się bardziej niż moce elektrowni opartych na innych...

  • Europejski Insytut Miedzi

    Dlaczego warto stosować dodatek cyny do miedzi?

    Podróż superszybkim pociągiem lub samochodem po Europie jest dużo łatwiejsza dzięki stopom miedzi i cyny. Ze względu na korzystniejszy stosunek właściwości elektrycznych i mechanicznych oraz wyższą wytrzymałość w porównaniu z czystą miedzią stop miedzi i cyny jest materiałem, z którego wykonane są profilowane przewody jezdne szybkich kolei w Europie.

  • mgr inż. Julian Wiatr

    Uproszczony projekt obiektowej elektroenergetycznej...

    W przypadku rozległych obiektów, jak np. lotnisko, gdzie odległości pomiędzy zasilanymi budynkami oraz wartość mocy zapotrzebowanej są znaczne zachodzi konieczność zasilania SN. Na terenie obiektu instaluje się wówczas stacje transformatorowe SN/nn, z których energia jest doprowadzana do zasilanych obiektów.

  • mgr inż. Julian Wiatr

    Zasilanie budynków w energię elektryczną w warunkach...

    Przy projektowaniu układów zasilania budynków pojawia się szereg wątpliwości wynikających z oczekiwanego poziomu niezawodności dostaw energii eklektycznej. Brak wytycznych w tym zakresie często prowadzi do błędnego rozumienia tego problemu przez inwestora oraz...

  • leonardo-energy.org

    Średnia farma fotowoltaiczna

    Artykuł zawiera przegląd aktualnych charakterystyk i założeń dotyczących komercyjnych i usługowych elektrowni fotowoltaicznych (100 kW do 2 MW). Skierowany jest do potencjalnych inwestorów (w tym do firm z sektora przemysłu i usług, społeczności i instytucji finansowych oraz innych podmiotów).

  • leonardo-energy.org

    Pogląd ECI na pakiet CleanEnergyEU

    Według European Copper Institute pakiet zawiera wiele dobrych rozwiązań. Jako korzystną oceniamy długoterminową perspektywę pakietu, w tym bieżące 10-letnie oraz długoterminowe 50-letnie plany, zgodność z postanowieniami Porozumienia paryskiego dotyczącego dogłębnego ograniczenia emisji dwutlenku węgla oraz propozycje kształtowania rynku.