Artykuły: Elektromobilność zobacz wszystko

  • Europejski Insytut Miedzi

    Energetyka wiatrowa. Czy auta elektryczne złagodzą...

    Jednym z największych wyzwań związanych z technologiami wiatrowymi jest niestałość wiatru.Jednym z proponowanych rozwiązań mających zaradzić problemom związanym ze zmiennością dostarczanej energii wiatrowej są pojazdy z napędem elektrycznym. Z uwagi na stosowane w nich akumulatory mogą pełnić rolę ważnego „magazynu” energii elektrycznej w skali całego kraju.

  • Europejski Instytut Miedzi

    Starzenie akumulatora pojazdu elektrycznego w...

    Pojazdy z napędem elektrycznym wydają się coraz bardziej realną alternatywą dla pojazdów spalinowych i mogą w znacznym stopniu przyczynić się do zmniejszenia zanieczyszczenia środowiska oraz emisji gazów cieplarnianych. Jednym z głównych ograniczeń jest wysoki koszt akumulatorów w całym cyklu eksploatacji pojazdu. Zależy on nie tylko od kosztu produkcji akumulatora, ale również postępującej z upływem czasu degradacji jego parametrów.

  • Samochody elektryczne. Zobacz raport

    Transport to obecnie największe źródło emisji CO2 w Unii Europejskiej. Głównym problemem jest transport drogowy, odpowiedzialny za niemal trzy czwarte łącznej emisji z transportu. Rozwiązanie tego problemu będzie wymagało przejścia z silników spalinowych na elektryczny mechanizm napędowy oraz nieustannej redukcji emisji ditlenku węgla w produkcji energii elektrycznej.

  • Europejski Insytut Miedzi

    Dlaczego warto stosować dodatek cyny do miedzi?

    Podróż superszybkim pociągiem lub samochodem po Europie jest dużo łatwiejsza dzięki stopom miedzi i cyny. Ze względu na korzystniejszy stosunek właściwości elektrycznych i mechanicznych oraz wyższą wytrzymałość w porównaniu z czystą miedzią stop miedzi i cyny jest materiałem, z którego wykonane są profilowane przewody jezdne szybkich kolei w Europie.

  • Europejski Kongres Finansowy

    Raport: „E-mobilność: wizje i scenariusze rozwoju”

    Różnym koncepcjom rozwoju e-mobilności w Polsce, głównie w aspekcie możliwości i ograniczeń technologicznych oraz ekonomicznych, poświęcona jest najnowsza monografia wydana w ramach serii „Publikacje Europejskiego Kongresu Finansowego”. Zawiera ona wyniki badań...

  • Raport DecarbEurope 2017: Łączenie technologii dla...

    DecarbEurope jest wielokanałową kampanią, zainicjowaną przez Europejski Instytut Miedzi, przy poparciu dziesięciu stowarzyszeń przemysłowych i dwóch partnerów medialnych. Jej celem jest zaangażowanie decydentów z kręgów polityki i przemysłu w opłacalne ekonomicznie rozwiązania...

  • Dr. -Ing. Przemysław Komarnicki

    Przyszłość elektromobilności – transport publiczny...

    Prowadzonych jest kilka projektów dotyczących hybrydowych i elektrycznych autobusów, jak również elektrycznych pojazdów specjalnego przeznaczenia, w celu oceny praktycznego zastosowania innowacyjnych technologii w tych sektorach. W dokumencie przedstawiono szereg zrealizowanych,...

  • Elektromobilność – broszura informacyjna

    Zapraszamy do zapoznania się z naszym przewodnikiem po elektromobilności. W przewodniku umieściliśmy podstawowe informacje z dziedziny, wyjaśniamy m.in. różnice między samochodem elektrycznym a hybrydowym, przedstawiamy rodzaje hybrydy spalinowo-elektrycznej oraz podstawowe parametry...

  • Dr. -Ing. Przemysław Komarnicki

    Prognoza techniczna – harmonogram rozwoju technologii...

    Sukces pojazdów elektrycznych na rynku mobilności w dużej mierze zależy od rozwoju technologii magazynowania energii. Ponieważ akumulator jest jedynym dostępnym źródłem energii w trakcie jazdy, jest też komponentem decydującym o zasięgu pojazdu. Niewielka pojemność, długi czas...

  • Dr. -Ing. Przemysław Komarnicki

    Prognoza techniczna – pojazdy elektryczne w Europie:...

    Elektryfikacja układu napędowego w ciągu ostatnich kilku lat w Europie staje się coraz bardziej powszechna. Od początkowego skoku, zainteresowanie technologią ciągle rośnie. Mimo to, sprzedaż samochodów elektrycznych w Europie wciąż nie przekroczyło 1% rocznie. Niniejszy raport...