Artykuły: Elektromobilność zobacz wszystko

  • Dr. -Ing. Przemysław Komarnicki

    Prognoza techniczna – infrastruktura ładowania...

    Czas potrzebny do ładowania pojazdu, obok maksymalnego zasięgu, jest najważniejszym parametrem samochodu dla użytkownika. Z punktu widzenia systemu elektroenergetycznego, infrastruktura szybkiego ładowania zużywa dużą ilość energii, do czego system musi być przystosowany. W celu...

  • Dr. -Ing. Przemysław Komarnicki

    Prognoza techniczna – wizja i plan działania Krajowej...

    Udział sektora mobilności w zanieczyszczeniu powietrza dwutlenkiem węgla w Europie przekracza 20%. Wprowadzenie do użytku pojazdów elektrycznych ma wysoki potencjał redukcji emisji CO2. Elektromobilność poza pojazdami elektrycznymi obejmuje niezbędną infrastrukturę, technologie...

  • Dr. -Ing. Przemysław Komarnicki

    Przyszłość elektromobilności – optymalna...

    Rosnąca produkcja energii ze źródeł odnawialnych prowadzi do obniżenia emisji dwutlenku węgla. Jednak zmienność takich źródeł jest przyczyną wielu wyzwań związanych z integracją sieci i odpowiednim wykorzystaniem produkowanej energii. W celu analizy tych problemów, niemieckie...

  • Dr. -Ing. Przemysław Komarnicki

    Przyszłość elektromobilności – standaryzacja w...

    W roku 2020 na rynku niemieckim powinno znajdować się milion pojazdów elektrycznych. Aby osiągnąć ten cel Niemieckie Federalne Ministerstwo Gospodarki i Technologii (BMWi) od lipca 2012 przez kolejne dwa lata finansowało projekt „eNterop”. Celem projektu było wzmocnienie akceptacji...

  • Dr. -Ing. Przemysław Komarnicki

    Przyszłość elektromobilności – mobilność...

    Emisja dwutlenku węgla może być znacznie ograniczona, poprzez użycie elektromobilności w miejsce tradycyjnych samochodów. W szczególności na obszarach o gęstym zaludnieniu, samochody elektryczne mogę przyczynić się do poprawy warunków życia. W tym kontekście utworzono szereg...

  • Dr. -Ing. Przemysław Komarnicki

    Od pojazdów hybrydowych do elektrycznych

    Drugi artykuł kompendium zajmuje się szczegółowo różnymi rodzajami samochodów elektrycznych. Na początku pokazane zostały różne sposoby podziału pojazdów, uwzględniając komponenty i infrastrukturę wewnątrz samochodu. Bazując na stopniu elektryfikacji, zdefiniowana została...

  • Dr. -Ing. Przemysław Komarnicki

    Komponenty pojazdu elektrycznego

    W zależności od koncepcji pojazdu elektrycznego, komponenty takie jak energoelektronika i maszyna elektryczna różnią się typem, koncepcją i parametrami. Znaczącą rolę odgrywa elektryfikacja pojazdu. Pojazdy hybrydowe, pojazdy elektryczne z wydłużonym zasięgiem i klasyczne pojazdy...

  • Dr. -Ing. Przemysław Komarnicki

    Instalacja elektryczna i odbiorniki energii w pojeździe

    Perspektywa kończąca drugi artykuł, została rozwinięta w trzeciej części kompendium, zajmującej się instalacją elektryczną i odbiornikami wewnątrz samochodu. Bazując na łańcuchu przetwarzania energii nazwane zostały poszczególne etapy rozprowadzania energii. Przeanalizowano...

  • Dr. -Ing. Przemysław Komarnicki

    Magazynowanie energii w pojazdach elektrycznych

    Jednym z głównych wyzwań e-mobilności jest magazynowanie energii. Właściwości akumulatorów wpływają na zasięg pojazdu, czas ładowania, czas życia i koszt pojazdu. Aktualnie samochody elektryczne mogą odgrywać dużą rolę w ruchu miejskim i krótkodystansowym, gdzie wyróżniają...

  • Dr. -Ing. Przemysław Komarnicki

    Pojazdy elektryczne w sieci inteligentnej Smart Grid

    Energia odnawialna odgrywa ważną rolę w generacji dzisiaj i będzie w przyszłości. Przewiduje się, że zastąpi generację konwencjonalną. Z powodu czasowej zmienności takiej energii, zapotrzebowanie nie zawsze odpowiada wytworzonej energii i rośnie znaczenie mocy bilansującej....