zamknij newsletter
WYDARZENIA, RAPORTY I NOWOŚCI Z RYNKU ENERGII
Wysyłamy newsletter raz w tygodniu ze świeżymi informacjami, wydarzeniami z rynku oraz ciekawymi artykułami i raportami.

Artykuły: Elektromobilność zobacz wszystko

  • Europejski Insytut Miedzi

    Energetyka wiatrowa. Czy auta elektryczne złagodzą...

    Jednym z największych wyzwań związanych z technologiami wiatrowymi jest niestałość wiatru.Jednym z proponowanych rozwiązań mających zaradzić problemom związanym ze zmiennością dostarczanej energii wiatrowej są pojazdy z napędem elektrycznym. Z uwagi na stosowane w nich akumulatory mogą pełnić rolę ważnego „magazynu” energii elektrycznej w skali całego kraju.

  • Europejski Instytut Miedzi

    Starzenie akumulatora pojazdu elektrycznego w...

    Pojazdy z napędem elektrycznym wydają się coraz bardziej realną alternatywą dla pojazdów spalinowych i mogą w znacznym stopniu przyczynić się do zmniejszenia zanieczyszczenia środowiska oraz emisji gazów cieplarnianych. Jednym z głównych ograniczeń jest wysoki koszt akumulatorów w całym cyklu eksploatacji pojazdu. Zależy on nie tylko od kosztu produkcji akumulatora, ale również postępującej z upływem czasu degradacji jego parametrów.

  • ECI, www.leonardo-energy.org

    Samochody elektryczne. Zobacz raport

    Transport to obecnie największe źródło emisji CO2 w Unii Europejskiej. Głównym problemem jest transport drogowy, odpowiedzialny za niemal trzy czwarte łącznej emisji z transportu. Rozwiązanie tego problemu będzie wymagało przejścia z silników spalinowych na elektryczny mechanizm napędowy oraz nieustannej redukcji emisji ditlenku węgla w produkcji energii elektrycznej.

  • Europejski Insytut Miedzi

    Dlaczego warto stosować dodatek cyny do miedzi?

    Podróż superszybkim pociągiem lub samochodem po Europie jest dużo łatwiejsza dzięki stopom miedzi i cyny. Ze względu na korzystniejszy stosunek właściwości elektrycznych i mechanicznych oraz wyższą wytrzymałość w porównaniu z czystą miedzią stop miedzi i cyny jest materiałem, z którego wykonane są profilowane przewody jezdne szybkich kolei w Europie.

  • Raport DecarbEurope 2017: Łączenie technologii dla...

    DecarbEurope jest wielokanałową kampanią, zainicjowaną przez Europejski Instytut Miedzi, przy poparciu dziesięciu stowarzyszeń przemysłowych i dwóch partnerów medialnych. Jej celem jest zaangażowanie decydentów z kręgów polityki i przemysłu w opłacalne ekonomicznie rozwiązania...

  • Dr. -Ing. Przemysław Komarnicki

    Przyszłość elektromobilności – transport publiczny...

    Prowadzonych jest kilka projektów dotyczących hybrydowych i elektrycznych autobusów, jak również elektrycznych pojazdów specjalnego przeznaczenia, w celu oceny praktycznego zastosowania innowacyjnych technologii w tych sektorach. W dokumencie przedstawiono szereg zrealizowanych,...

  • Dr. -Ing. Przemysław Komarnicki

    Prognoza techniczna – harmonogram rozwoju technologii...

    Sukces pojazdów elektrycznych na rynku mobilności w dużej mierze zależy od rozwoju technologii magazynowania energii. Ponieważ akumulator jest jedynym dostępnym źródłem energii w trakcie jazdy, jest też komponentem decydującym o zasięgu pojazdu. Niewielka pojemność, długi czas...

  • Dr. -Ing. Przemysław Komarnicki

    Prognoza techniczna – pojazdy elektryczne w Europie:...

    Elektryfikacja układu napędowego w ciągu ostatnich kilku lat w Europie staje się coraz bardziej powszechna. Od początkowego skoku, zainteresowanie technologią ciągle rośnie. Mimo to, sprzedaż samochodów elektrycznych w Europie wciąż nie przekroczyło 1% rocznie. Niniejszy raport...

  • Dr. -Ing. Przemysław Komarnicki

    Prognoza techniczna – infrastruktura ładowania...

    Czas potrzebny do ładowania pojazdu, obok maksymalnego zasięgu, jest najważniejszym parametrem samochodu dla użytkownika. Z punktu widzenia systemu elektroenergetycznego, infrastruktura szybkiego ładowania zużywa dużą ilość energii, do czego system musi być przystosowany. W celu...

  • Dr. -Ing. Przemysław Komarnicki

    Prognoza techniczna – wizja i plan działania Krajowej...

    Udział sektora mobilności w zanieczyszczeniu powietrza dwutlenkiem węgla w Europie przekracza 20%. Wprowadzenie do użytku pojazdów elektrycznych ma wysoki potencjał redukcji emisji CO2. Elektromobilność poza pojazdami elektrycznymi obejmuje niezbędną infrastrukturę, technologie...

Newsletter

Zapisujesz się na newsletter serwisu Leonardo-Energy.pl

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Europejski Instytut Miedzi z siedzą we Wrocławiu 50-125, ul. Św. Mikołaja 8-11, 408, w celu korzystania z usługi „Newsletter”. Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi „Newsletter”.
Zamknij okno