zamknij newsletter
WYDARZENIA, RAPORTY I NOWOŚCI Z RYNKU ENERGII
Wysyłamy newsletter raz w tygodniu ze świeżymi informacjami, wydarzeniami z rynku oraz ciekawymi artykułami i raportami.

E-mobilność na europejskim rynku miedzi

Strona główna > Archiwa wpisów > E-mobilność na europejskim rynku miedzi

Większe zainteresowanie autami elektrycznymi i rozwój stacji ładowania to doskonały impuls dla przemysłu miedziowego i elektromobilności w Europie.

Obecnie Europa jest drugim największym producentem akumulatorów pojazdów elektrycznych, i drugim co do wielkości rynkiem dla pojazdów w pełni elektrycznych i hybrydowych (BEV  i PHEV ). Około 200 000 tego typu aut zostało sprzedanych, a ponad 80 000 pojazdów jest produkowanych w tym regionie. Europejski przemysł motoryzacyjny odgrywa ważną rolę w gospodarce UE, zapewnia 12,2 mln miejsc pracy, 44,7 mld euro to koszt inwestycji w badania i rozwój, a  całkowity obrót tego przemysłu szacowany jest na około 900 miliardów euro, czyli około 6,5% PKB UE.

The International Copper Association – wiodąca instytucja związana z przemysłem miedziowym – opublikowała ostatnio badania dot. wpływu miedzi na rozwoju elektromobliności i magazynowanie energii. Badanie zostało przeprowadzone przez IDTechEx.

Przeanalizowano rolę miedzi i jej zastosowanie w przemyśle samochodowym oraz dla rozwoju elektromobilności.  Wyniki zaprezentowano na tegorocznej Światowej Konferencji miedzi w Chile. 

Zobacz także: Elektromobilność – broszura informacyjna

Główne ustalenia

Miedź jest niezbędna dla rozwoju transportu i przemysłu związanego z pojazdami elektrycznymi. Jest bardzo istotnym składnikiem w kontekście magazynowania energii oraz dla nowych stacji ładowania.

Całkowita zawartość miedzi ze względu na rodzaj pojazdu elektrycznego:

  • W pełni elektryczny autobus: 224 kg do 369 kg miedzi
  • Autobus hybrydowy elektryczny: 89 kg miedzi
  • W pełni elektryczny pojazd osobowy: 83 kg miedzi
  • Elektryczne auto hybrydowe: 60 kg miedzi
  • Ładowarki: 0,7 kg (3,3 kW) i 8 kg (200 kW)

Bez miedzianych podzespołów elektrycznych i elektronicznych nie byłoby możliwe inteligentne zarządzanie silnikiem i przeniesieniem napędu. Rozwój energooszczędnych silników elektrycznych i „zielonych” samochodów hybrydowych jest uzależniony od miedzi.

Zapotrzebowanie na miedź będzie nadal wzrastać. Szacuje się, że ze względu na pojazdy elektryczne wrośnie ono do 2027 r. wzrośnie o 1700 kiloton. Miedź jest kluczowym i istotnym elementem stosowanym nie tylko w silnikach elektrycznych, bateriach, falownikach i okablowaniu pojazdów elektrycznych, ale także w stacjach ładowania, które będą powstawać masowo, aby nadążać za rosnącą liczbą takich aut.

Aby zobaczyć pełną prezentację The International Copper Association  kliknij tutaj

Czytaj więcej: Boom na auta elektryczne to dobra wiadomość dla miedzi. Oto dlaczego

Newsletter

Zapisujesz się na newsletter serwisu Leonardo-Energy.pl

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Europejski Instytut Miedzi z siedzą we Wrocławiu 50-125, ul. Św. Mikołaja 8-11, 408, w celu korzystania z usługi „Newsletter”. Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi „Newsletter”.