zamknij newsletter
WYDARZENIA, RAPORTY I NOWOŚCI Z RYNKU ENERGII
Wysyłamy newsletter raz w tygodniu ze świeżymi informacjami, wydarzeniami z rynku oraz ciekawymi artykułami i raportami.

Rozwój elektromobilności. Dlaczego bez miedzi się to nie uda?

Strona główna > Archiwa wpisów > Rozwój elektromobilności. Dlaczego bez miedzi się to nie uda?

Miedź jest zwana metalem przyszłości. Nic dziwnego, że wiele krajów tak mocno na nią stawia. Jednym z powodów jest rozwój elektromobilności i to, że do produkcji samochodów z napędem elektrycznym  wymagane jest  3-4 razy więcej miedzi niż w przypadku tradycyjnych aut. Podczas Eastern Europe Energy Forum głównym tematem  jest Program rozwoju elektromobilności oraz jego ogólnogospodarcze i społeczne skutki dla Polski.

Miedź jest powszechnie używana w pojazdach elektrycznych. Wynika to z jej właściwości. Miedź jest trwała, ma świetne wyniki w przewodnictwie elektrycznym, wpływa na wydajność i sprawność elementów elektrycznych. Bez miedzianych podzespołów elektrycznych i elektronicznych nie byłoby możliwe inteligentne zarządzanie silnikiem i przeniesieniem napędu.

Rozwój energooszczędnych silników elektrycznych i “zielonych” samochodów hybrydowych jest uzależniony od miedzi.  Pojazdy elektryczne z akumulatorem (BEV) wykorzystują pięciokrotnie więcej miedzi niż tradycyjne pojazdy spalinowe. Przykładowo silnik samochodu hybrydowego zawiera około 50 kg miedzi. Elektryczny pojazd może zawierać ponad milę przewodów miedzianych. Nawet pojazdy hybrydowo-elektryczne wykorzystują około 89 kg miedzi.

Zapotrzebowanie na miedź będzie nadal wzrastać. Szacuje się, że ze względu na pojazdy elektryczne wrośnie ono do 2027 r. wzrośnie o 1700 kiloton. Miedź jest kluczowym i istotnym elementem stosowanym nie tylko w silnikach elektrycznych, bateriach, falownikach i okablowaniu pojazdów elektrycznych, ale także w stacjach ładowania, które będą powstawać masowo, aby nadążać za rosnącą liczbą takich aut. Mówiąc wprost więcej nie spalinowych samochodów oznacza większe zapotrzebowanie na miedź. Rysuje to bardzo pozytywną przyszłość dla przemysłu miedziowego, a także dla zrównoważonego rozwoju.

ZOBACZ TAKŻE: Boom na auta elektryczne to dobra wiadomość dla miedzi. Oto dlaczego

10 FAKTÓW nt. elektromobilności:

  1. Prognozuje się, że w 2017 r. liczba czynnie eksploatowanych pojazdów z napędem elektrycznym na europejskim rynku wzrośnie z 630 000 do 900 000.
  2. Europejskie kraje, w których wiodą w sprzedaży aut elektrycznych, to m.in. Norwegia, Austria, Francja i Holandia.
  3. Pojazdy z napędem elektrycznym nie wytwarzają spalin, co oznacza brak emisji CO2, drobnych cząstek i NOx, a tym samym poprawę jakości powietrza w miastach oraz stanu zdrowia ich mieszkańców.
  4. Bezwęglowa produkcja energii elektrycznej brutto w Europie wzrosła z 46% (w 2000 r.) do 52% (w 2012 r.), w 2020 r. powinna osiągnąć 58%, w 2030 r. — 66%, a w 2050 r. — 73%.
  5. W przypadku pojazdów z napędem elektrycznym szacuje się, że emisja węgla „od szybu do kół” to równowartość emisji zaledwie 78 g CO2 w porównaniu do 185 g w przypadku konwencjonalnych silników benzynowych i 145 g w przypadku silników diesla.
  6. Przejście na pojazdy z napędem elektrycznym mogłoby stworzyć od 501 000 do 1,1 miliona netto dodatkowych miejsc pracy do 2030 r.
  7. Obecnie, w 2017 r., w UE wraz z Norwegią i Wielką Brytanią jest około 110 000 publicznie dostępnych punktów ładowania.
  8. Rzeczywisty zasięg jazdy nowych modeli pojazdów z napędem elektrycznym, takich jak Chevrolet Bolt z 2017 r., Opel E-Ampera i zmodernizowany Renault ZOE oraz Nissan Leaf, to 300–350 km.
  9. Modele pojazdów z napędem elektrycznym, których w 2016 r. sprzedano w Europie najwięcej, to m.in. Renault Zoe (21 619 samochodów), Nissan Leaf (18 876) i BMW i3 (15 091).
  10. Główne inwestycje w pojazdy z napędem elektrycznym: Firma Daimler ogłosiła, że do 2025 r. zainwestuje 10 miliardów EUR, a firma Volkswagen do tego czasu planuje zelektryfikować 25% swojej floty.

POBIERZ RAPORT: Auta elektryczne_Decarb

ZOBACZ TAKŻE:

ElectroMobility Poland sprawdziła czego oczekują kierowcy od polskiego samochodu elektrycznego

Samochody spalinowe będą stopniowo wypierane przez auta elektryczne

Prawie 12 proc. Polaków realnie rozważa zakup samochodu elektrycznego

Newsletter

Zapisujesz się na newsletter serwisu Leonardo-Energy.pl

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Europejski Instytut Miedzi z siedzą we Wrocławiu 50-125, ul. Św. Mikołaja 8-11, 408, w celu korzystania z usługi „Newsletter”. Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi „Newsletter”.