We wrześniu 2016 r. firma Columbus Energy rozpocznie pierwsze montaże instalacji fotowoltaicznych w ramach oferty „Abonament na Słońce”. Spółka ma w planach wykonanie pilotażowo ponad 100 realizacji, dzięki którym będzie mogła również przetestować wdrożony system rozliczeń.
Prognozy Columbus Energy na lata 2016-2020 zakładają zrealizowanie montażu 50 tys. instalacji w tym okresie.
„Abonament na słońce” to produkt, w którym klienci indywidualni podpisują umowę długoterminową i zobowiązują się uiszczać opłaty miesięczne w zamian za montaż instalacji PV na ich domu, z której będą korzystali podczas trwania umowy.
– Montaż instalacji fotowoltaicznej w abonamencie to wyprzedzenie rynku o rok, może nawet dwa. Udało nam się przygotować taką formułę produktowo-sprzedażową, która po prostu działa i jest skalowalna – mówi Dawid Zieliński, prezes zarządu Spółki Columbus Energy.
Firma oferuje instalacje o mocy 2,6 kWp, 3,9 kWp i 6 kWp. W pierwszym przypadku klient będzie płacił miesięczną ratę w wysokości 119 zł, w dwóch kolejnych odpowiednio 199 zł i 299 zł. Dodatkowo klient będzie musiał ponieść koszt w postaci opłaty instalacyjnej, która wyniesie odpowiednio 1,5 tys. zł, 2 tys. zł i 2,5 tys. zł.
Columbus Energy realizuje również projekty fotowoltaiczne w sektorze sakralnym. Spółka wykonała w lipcu 2016 r. instalację o mocy 10 kWp na budynku Episkopatu Polski w Warszawie, co daje jej referencje z tego przedsięwzięcia i wzmacnia pozycję rynkową w tym sektorze. Zarząd Columbus Energy wysoko ocenie potencjał tego sektora, który zamierza wykorzystać poprzez odpowiednie rozwijanie i dopasowywanie swojej oferty do wymagań rynkowych. W najbliższym czasie spółka zamierza rozszerzy swoje portfolio produktowe dla sektora sakralnego o pompy ciepła i częściową termomodernizację dla budynków kościelnych.