W chwili, gdy doświadczyliśmy korzyści płynących z szybkich pociągów, zabierając nas tam, gdzie chcemy dotrzeć szybciej i podróżować wygodniej niż wcześniej, z pewnością nie chcielibyśmy tego zmieniać. Dzięki przemysłowi miedzi nie będziemy nawet musieli o tym myśleć. Przewód jezdny nowej generacji stanowi doskonałą alternatywę dla kosztownego przewodu miedziano-srebrnego, powszechnie stosowanego w napowietrznych systemach sieci trakcyjnej i jest bardziej przyjazny dla środowiska. Nowy drut, który nadal zawiera > 99,9% miedzi, obejmuje bardzo małe ilości stopów, które poprawiają odporność na zużycie, nawet o 50%, nie zmniejszając przy tym przewodności. Dostosowując skład stopu, producent może dopasować parametry drutu do specyficznych wymagań klienta, zwiększając przy tym jego wydajność.
Jednym z ważnych czynników zwiększających prędkość maksymalną pociągów jest możliwość utrzymania pantografu silnika w ciągłym kontakcie z napowietrzną linią energetyczną. Wraz ze wzrostem prędkości pociągu, tym bardziej linia energetyczna porusza się w górę i w dół, zjawisko znane jako propagacja fali. Wyższe napięcie nowego przewodu redukuje ten ruch, umożliwiając zwiększenie maksymalnej prędkości.
W porównaniu z istniejącymi drutami na bazie miedzi i srebra, nowy drut zapewnia 40% oszczędności kosztów i do 50% mniejsze zużycie. To skutkuje znacznie dłuższą żywotnością, obniża rutynowe czynności konserwacyjne i poprawia wydajność i efektywność wykorzystania zasobów, ponieważ wymagana jest mniejsza liczba linii wymiany.