Większe zainteresowanie autami elektrycznymi i rozwój stacji ładowania to doskonały impuls dla przemysłu miedziowego i elektromobilności w Europie.
Obecnie Europa jest drugim największym producentem akumulatorów pojazdów elektrycznych, i drugim co do wielkości rynkiem dla pojazdów w pełni elektrycznych i hybrydowych (BEV i PHEV ). Około 200 000 tego typu aut zostało sprzedanych, a ponad 80 000 pojazdów jest produkowanych w tym regionie. Europejski przemysł motoryzacyjny odgrywa ważną rolę w gospodarce UE, zapewnia 12,2 mln miejsc pracy, 44,7 mld euro to koszt inwestycji w badania i rozwój, a całkowity obrót tego przemysłu szacowany jest na około 900 miliardów euro, czyli około 6,5% PKB UE.
The International Copper Association – wiodąca instytucja związana z przemysłem miedziowym – opublikowała ostatnio badania dot. wpływu miedzi na rozwoju elektromobliności i magazynowanie energii. Badanie zostało przeprowadzone przez IDTechEx.
Przeanalizowano rolę miedzi i jej zastosowanie w przemyśle samochodowym oraz dla rozwoju elektromobilności. Wyniki zaprezentowano na tegorocznej Światowej Konferencji miedzi w Chile.
Zobacz także: Elektromobilność – broszura informacyjna
Główne ustalenia
Miedź jest niezbędna dla rozwoju transportu i przemysłu związanego z pojazdami elektrycznymi. Jest bardzo istotnym składnikiem w kontekście magazynowania energii oraz dla nowych stacji ładowania.
Całkowita zawartość miedzi ze względu na rodzaj pojazdu elektrycznego:
- W pełni elektryczny autobus: 224 kg do 369 kg miedzi
- Autobus hybrydowy elektryczny: 89 kg miedzi
- W pełni elektryczny pojazd osobowy: 83 kg miedzi
- Elektryczne auto hybrydowe: 60 kg miedzi
- Ładowarki: 0,7 kg (3,3 kW) i 8 kg (200 kW)
Bez miedzianych podzespołów elektrycznych i elektronicznych nie byłoby możliwe inteligentne zarządzanie silnikiem i przeniesieniem napędu. Rozwój energooszczędnych silników elektrycznych i „zielonych” samochodów hybrydowych jest uzależniony od miedzi.
Zapotrzebowanie na miedź będzie nadal wzrastać. Szacuje się, że ze względu na pojazdy elektryczne wrośnie ono do 2027 r. wzrośnie o 1700 kiloton. Miedź jest kluczowym i istotnym elementem stosowanym nie tylko w silnikach elektrycznych, bateriach, falownikach i okablowaniu pojazdów elektrycznych, ale także w stacjach ładowania, które będą powstawać masowo, aby nadążać za rosnącą liczbą takich aut.
Aby zobaczyć pełną prezentację The International Copper Association kliknij tutaj
Czytaj więcej: Boom na auta elektryczne to dobra wiadomość dla miedzi. Oto dlaczego