zamknij newsletter
WYDARZENIA, RAPORTY I NOWOŚCI Z RYNKU ENERGII
Wysyłamy newsletter raz w tygodniu ze świeżymi informacjami, wydarzeniami z rynku oraz ciekawymi artykułami i raportami.

Elektromobilność w Poznaniu

Strona główna > Archiwa wpisów > Elektromobilność w Poznaniu

W ciągu najbliższych tygodni zostanie ogłoszone postępowanie przetargowe na 37 autobusów elektrycznych, które planuje zakupić MPK Poznań

Według informacji podanych we wtorek przez spółkę, pierwsze nowe autobusy pojawią się pod koniec przyszłego roku. Projekt MPK Poznań jest wart ponad 131,5 mln zł. Spółce udało się uzyskać unijne dofinansowanie na jego realizację.

Transport miejski i autobusy elektryczne. Korzyści dla miast i ludności [RAPORT DecarbEurope]

Poznański przewoźnik planuje zakupić 31 standardowych autobusów, które mają po 12 metrów i 6 przegubowych o długości 18 metrów. Liniami, którym zostaną przypisane nowe pojazdy, będą linie o numerach: 145, 149, 163, 175, 176, 179, 190 i 193. „Wybór tych linii został poprzedzony wieloma analizami, przy czym najistotniejsza była gęstość zaludnienia w bezpośrednim otoczeniu przebiegu tras – wymienione linie obsługują rejony poznańskich osiedli. Zmiana taboru na zeroemisyjny oznacza lepsze powietrze w miejscach, gdzie mieszka wiele osób, a więc i wyższą jakość życia” – oznajmił Wojciech Tulibacki, prezes MPK Poznań. Pojazdy będą niskopodłogowe, a także mają mieć rozbudowany system informacji pasażerskiej, na który będą się składać: wewnętrzne wyświetlacze LED, czytelne tablice kierunkowe i system zapowiedzi głosowych. Do tego przyciski mają być oznakowane w alfabecie Braille’a. Jak podała spółka, w projekcie wzięto też pod uwagę wybudowanie w mieście nowych stacji ładowania dla pojazdów elektrycznych, ktore mają powstać na Garbarach, Górczynie, dworcu os. Sobieskiego oraz zajezdni na Kaczej. Ostatnia lokalizacja zostanie także wyposażona w infrastrukturę do ładowania za pomocą wtyczek plug-in. Wojciech Tulibacki, prezes MPK, pod koniec grudnia zawarł z Centrum Unijnych Projektów Transportowych umowę dotyczącą dofinansowania projektu „Elektryfikacja wybranych linii autobusowych w Poznaniu”. Pieniądze zostały przyznane w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020, oś priorytetowa VI „Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach”, działanie 6.1 „Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach”. Wyniosło 90 mln 950 tys. zł, podczas gdy wartość projektu złożonego przez MPK Poznań sięga ponad 131,6 mln zł.

Zmniejszenie emisji CO2 w transporcie publicznym. Dlaczego w wielu krajach stawiają na autobusy elektryczne?

Jakiś czas temu poznański przewoźnik poinformował również, że zostało odebrane wszystkie 15 przegubowych autobusów elektrycznych, do których dostarczenia zobowiązała się firma Solaris Bus & Coach. Wartość zamówienia, które zostało podpisane rok temu, wyniosła więcej niż 70 mln zł. Złożyło się na nie 21 autobusów – 15 przegubowych i 6 o standardowej długości.

Newsletter

Zapisujesz się na newsletter serwisu Leonardo-Energy.pl

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Europejski Instytut Miedzi z siedzą we Wrocławiu 50-125, ul. Św. Mikołaja 8-11, 408, w celu korzystania z usługi „Newsletter”. Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi „Newsletter”.