Katalog aut elektrycznych dostępny jest na stronie www.elektromobilni.pl. To pierwsze w Polsce zestawienie e-pojazdów zawiera opis 42 samochodów – 15 w pełni elektrycznych (BEV) i 27 hybryd typu plug-in (PHEV). Strona prezentuje tylko te modele, które są na stałe dostępne w naszym kraju.
Zestawienie dostępnych w Polsce pojazdów elektrycznych przygotowało PSPA i Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych. Partnerem strategicznym raportu jest ING Bank Śląski SA.
Zestawienie prezentuje dane techniczne takie jak zasięg, poziom emisji, cenę, gabaryty, typ silnika, osiągi, pojemność baterii czy czas ładowania – dane kluczowe dla przyszłych użytkowników aut elektrycznych.
Ceny pojazdów w pełni elektrycznych zaczynają się od 53,200 zł. Tyle trzeba zapłacić za dwuosobowe Renault TWIZY. W środku zestawienia, po smartach (od 94,500 do 108,300 zł) i Volkswagenie e-up! (115,190 zł), plasują się liderzy rynku: Renault ZOE (od 121,900 do 134,900 zł) i Nissan LEAF (od 128,000 do 133,000 zł) – podaje portal orpa.pl. Górny pułap to Hyundai IONIQ electric (149,900 zł), BMW i3 (162,100 zł) i najdroższy Volkswagen e-Golf (162,890 zł). Ceny hybryd plug-in zaczynają się od 147,000 zł (MINI Cooper S E Countryman ALL4). Najdroższe jest Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid, za które trzeba zapłacić niemal milion złotych (903,630 zł). Auta te osiągają maksymalną prędkość do 130 km/h – informuje portal.
Zaprezentowane pojazdy elektryczne nie emitują C02 do atmosfery, zaś wśród hybryd najbardziej ekologiczna jest Toyota Prius Plug-in Hybrid, emutująca 23 g CO2 na km.
Wszystkie pojazdy tego typu oferują zasięg na samej baterii napędzie elektrycznym od 30 do ok. 50 km.
ZOBACZ TAKŻE: Elektryczny dostawczak Ursusa. Prezes ujawnia, kiedy ruszą z produkcją
Kto w Polsce chce kupić samochód elektryczny?
Raport: „E-mobilność: wizje i scenariusze rozwoju”
W listopadzie ma ruszyć konkurs na prototyp polskiego samochodu elektrycznego