Niemiecki koncern energetyczny E.ON we współpracy z gigantem internetowym Google udostępnił platformę “Sunroof”, która ma pomagać w oszacowaniu potencjału inwestycji w fotowoltaiczne systemy dachowe.
E.ON we współpracy z Google uruchomił serwis internetowy bazujący na platformach Google Earth i Google Map oraz specjalistycznym oprogramowaniu. Po wprowadzeniu adresu posesji, użytkownik serwisu uzyskuje informację ile energii elektrycznej może wyprodukować rocznie, przy uwzględnieniu optymalnego wykorzystania dostępnej powierzchni dachu oraz wynikającej z tego mocy instalacji. System wylicza również roczne dochody jakie przyniesie instalacja.
System przy obliczeniach bierze pod uwagę między innymi dane pogodowe, położenie względem słońca słońca w różnych okresach, wielkość i nachylenie dachu oraz cień otaczających budynków, czy drzew.
Obecnie platforma obejmuje około siedmiu milionów budynków w obszarach metropolitalnych Niemiec.
Udostępniony przez E.ON serwis internetowy pozwala też na zakup odpowiedniej instalacji PV wraz z systemem magazynowania. Jednocześnie E.ON gwarantuje kupującym określony poziom zysków z instalacji i zapewnia rekompensatę finansową w przypadku wyników gorszych niż zakładane.
E.ON kilka lat temu rozpoczął zwrot w kierunku energetyki opartej na odnawialnych źródłach. Niemiecki koncern wydzielił w związku z tym ze swoich struktur aktywa związane z energetyką konwencjonalną, które przeniósł do spółki Uniper. Sam natomiast koncentruje swoją działalność na OZE, dystrybucji energii i sieciach przesyłowych.