Na koniec września w Polsce było zarejestrowanych łącznie 14 788 samochodów osobowych z napędem elektrycznym
Jest to o 97 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2019 r. Na koniec września odpowiednie wyglądało to następująco:
- 55 proc. stanowiły pojazdy w pełni elektryczne (BEV, ang. battery electric vehicles) – 8 169 szt.
- 45 proc. stanowiły hybrydy typu plug-in (PHEV, ang. plug-in hybrid electric vehicles) – 6 619 szt.
Wraz ze wzrostem liczby pojazdów z napędem elektrycznym, rozwija się również infrastruktura ładowania i tak we wrześniu w Polsce funkcjonowały 1 282 ogólnodostępne stacje ładowania pojazdów elektrycznych. Jak czytamy w Raporcie PSPA – 33 proc. z nich stanowiły szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC), a 67 proc. wolne ładowarki prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW.
Transport miejski i autobusy elektryczne. Korzyści dla miast i ludności [RAPORT DecarbEurope]
Polska notuje trend rosnący w zakresie pojazdów eklektycznych. W ciągu roku liczba autobusów elektrycznych jeżdżących po polskich drogach powiększyła się aż o 140 sztuk. Polska znajduje się w europejskiej czołówce zarówno pod względem wdrożeń elektrobusów do flot samorządowych, jak i produkcji pojazdów tego typu. W Polsce od wielu lat działają fabryki Solarisa i Volvo realizujące jeden z największych przetargów w Europie, a na początku października produkcję seryjną autobusów elektrycznych rozpoczął również zakład MANa w Starachowicach.