zamknij newsletter
WYDARZENIA, RAPORTY I NOWOŚCI Z RYNKU ENERGII
Wysyłamy newsletter raz w tygodniu ze świeżymi informacjami, wydarzeniami z rynku oraz ciekawymi artykułami i raportami.

Elektromobilna rewolucja u mediolańskiego przewoźnika

Strona główna > Archiwa wpisów > Elektromobilna rewolucja u mediolańskiego przewoźnika

Włoska firma transportowa, ATM Milano – do końca 2030 roku chce całkowicie zlikwidować autobusy z silnikami diesla na rzecz napędzanych elektrycznie. Kluczowym momentem był przetarg na zaopatrzenie do 250 autobusów elektrycznych.

Proces dostarczenia pierwszych 40 autobusów ma się rozpocząć w czerwcu 2020 roku. Solaris, po zrealizowaniu całego przedsięwzięcia, z pewnością zostanie liderem w Europie pod względem pozyskanych zamówień na autobusy elektryczne – to największy kontrakt dotyczący pojazdów elektrycznych w Europie. Łączna wartość umowy ramowej może wynieść ponad 192 mln euro.

Autobusy, w które chce zainwestować Mediolan, to czołowy produkt polskiego producenta – Urbino 12 electric. Model ten można dostrzec na ulicach kilkudziesięciu europejskich miast w 17 państwach Europy. Autobus elektryczny Urbino, o długości 12 m, będzie wyposażone w baterie Solaris High Energy o łącznej pojemności ponad 240 kWh.

Uzupełnienie w nich energii będzie możliwe dzięki tzw. pantografowi odwróconemu, czyli urządzeniu, które będzie obniżało się z masztu ładowarki na autobus, a także na zajezdni poprzez klasyczną wtyczkę. Z kolei jednostką napędową autobusów elektrycznych będzie oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami o łącznej mocy 220 kW.

Czytaj: Miedź napędza transformację energetyczną w transporcie 

Wnętrze pojazdu będzie dodatkowo wzbogacone nowoczesnymi rozwiązaniami, takimi jak: ładowarki urządzeń mobilnych USB, system informacji pasażerskiej czy monitoring, które oprócz zwiększenia przyjemności jazdy, zagwarantują większe bezpieczeństwo. Kierowca będzie miał dodatkowo podgląd na drzwi i pantograf, a także kamerę cofania.

Klimatyzowany pojazd Urbino electric ma pomieścić 82 osoby, w tym 26 na miejscach siedzących. Autobus będzie przystosowany również do potrzeb osób niepełnosprawnych, z zatoczką dla wózków inwalidzkich.

Autobusy Urbino znane są w Mediolanie już od 2014 roku. Aktualnie, na ulicach  kursuje 150 autobusów Solarisa, z czego 25 elektrycznych. Producent na rynek włoski dostarczył już ponad 40 autobusów bateryjnych. Oprócz Mediolanu, autobusy napędzane energią elektryczną zakupili klienci z Bergamo i Bolzano, z czego ten ostatni w 2021 roku ma otrzymać 12 autobusów wodorowych.

Solaris Bus & Coach jest jednym z europejskich liderów produkcji autobusów i trolejbusów. Do tej pory wyprodukował ponad 17 tys. pojazdów. We wrześniu 2018 roku, Solaris Bus & Coach dołączył do grupy CAF, która objęła 100% udziałów w spółce.

Zobacz też: Potencjał recyklingu baterii 

Newsletter

Zapisujesz się na newsletter serwisu Leonardo-Energy.pl

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Europejski Instytut Miedzi z siedzą we Wrocławiu 50-125, ul. Św. Mikołaja 8-11, 408, w celu korzystania z usługi „Newsletter”. Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi „Newsletter”.