zamknij newsletter
WYDARZENIA, RAPORTY I NOWOŚCI Z RYNKU ENERGII
Wysyłamy newsletter raz w tygodniu ze świeżymi informacjami, wydarzeniami z rynku oraz ciekawymi artykułami i raportami.

Elektromobilność – szanse i korzyści

Strona główna > Archiwa wpisów > Elektromobilność – szanse i korzyści

Zdaniem Radosława Stacha – Wiceprezesa Zarządu ds. Produkcji KGHM Polska Miedź S.A., wyzwania, przed którymi stoją dziś przedsiębiorstwa przemysłowe to poprawa efektywności energetycznej i ograniczenie kosztów produkcji, a także negatywnego wpływu działalności na środowisko naturalne.  

Biorąc pod uwagę te okoliczności, w grudniu ub.r. Zarząd KGHM zweryfikował strategiczne kierunki rozwoju. Postawiono na rozwój elektromobilności – istotnego obszaru, w który spółka będzie mocno się angażować. Aktywność ta idealnie pasuje do czterech głównych obszarów strategii KGHM, określanej jako 4E – Efektywność, Elastyczność, Ekologia oraz E-przemysł.

W rozmowie z PulsBiznesu, Radosław Stach wskazuje również niektóre z aspektów, jakie mogą stanowić dla każdego innowacyjnego przedsiębiorstwa szansę na zrównoważony rozwój i budowę nowych efektywnych modeli biznesowych. Są to: wymiana samochodów spalinowych na elektryczne, rozbudowa infrastruktury elektroenergetycznej niezbędnej do ładowania baterii zeroemisyjnych pojazdów, zaangażowanie w projekty związane np. z magazynowaniem energii elektrycznej czy też odnawialnymi źródłami energii.

Czytaj więcej: Elektromobilna rewolucja u miediolańskiego przewoźnika

KGHM jako przedsiębiorstwo o profilu produkcyjnym nie jest bezpośrednio związane z elektromobilnością, ale jego produkty odgrywają kluczową rolę m.in. w przemyśle motoryzacyjnym i energetycznym. Europejski Instytut Miedzi szacuje, że wyłącznie z powodu rozwoju elektromobilności, do 2030 roku po polskich drogach będzie poruszało się ok. 870 tysięcy pojazdów elektrycznych, a zapotrzebowanie na miedź w 2027 roku wzrośnie o ponad 1700 kt. Powód jest dość oczywisty – przy produkcji samochodu elektrycznego zużywa się trzy lub czterokrotnie więcej miedzi niż przy klasycznym samochodzie osobowym.

Zarząd KGHM podejmuje szereg działań opartych na wcześniej przeprowadzonych analizach. Wspólnie z Tauron Magenta oraz lokalnymi samorządami, spółka wyznacza miejsca pod zabudowę kolejnych ogólnodostępnych punktów ładowania samochodów elektrycznych. Jeszcze w tym roku mają być oddane do użytku co najmniej cztery takie punkty na terenie oddziałów KGHM, a kilka kolejnych ma powstać na terenie Zagłębia Miedziowego.

Co więcej, samochody elektryczne są systematycznie wprowadzane do floty KGHM z uwagi na fakt, że koszty energii zużywanej przez takie pojazdy są sześć razy niższe w porównaniu z kosztami oleju napędowego. Sporym jednak wyzwaniem będzie wprowadzenie pojazdów i maszyn z napędem elektrycznym do kopalni, ale realizacja tego celu jest kluczowa – poprawi warunki i bezpieczeństwo pracy oraz obniży koszty operacyjne transportu.

Zobacz również: Kolejne stacje ładowania samochodów elektrycznych w Polsce

Newsletter

Zapisujesz się na newsletter serwisu Leonardo-Energy.pl

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Europejski Instytut Miedzi z siedzą we Wrocławiu 50-125, ul. Św. Mikołaja 8-11, 408, w celu korzystania z usługi „Newsletter”. Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi „Newsletter”.
Zamknij okno