W grudniu we Frankfurcie nad Menem swoje oficjalne kursy rozpoczęło pięć autobusów elektrycznych marki Solaris. Urbino 12 electric wożą pasażerów w centrum miasta na specjalnie utworzonej „bezemisyjnej linii” łączącej dwa kampusy uniwersyteckie.
Władze Frankfurtu nad Menem oficjalnie otworzyły pierwszą w Hesji w pełni elektryczną linię numer 75. To właśnie na nią wyjechało 5 autobusów bateryjnych marki Solaris.
Dla dodatkowej promocji bezemisyjnego transportu w mieście, autobusy udekorowano barwną okleiną i opatrzono zabawnymi grami słów nawiązującymi do elektromobilności. Umowa na dostawę pięciu pojazdów Urbino 12 electric została podpisana z przewoźnikiem In der City Bus Frankfurt am Main pod koniec 2017 roku. Frankfurt zdecydował się na autobus Solarisa, który został nagrodzony tytułem Autobusu Roku 2017 w prestiżowym konkursie ‘Bus of the Year’.
CZYTAJ TAKŻE: Elektromobilność. Jak zmieniać transport i komunikację, by chronić środowisko?
Energia w ekologicznych pojazdach jest magazynowana w bateriach o łącznej pojemności aż 240 kWh, które są ładowane przez stacjonarną ładowarkę plug-in. Solaris dostarczył do przewoźnika również 3 ładowarki. Ciche Urbino, które rozpoczęły kursy we Frankfurcie, są wyposażone w innowacyjną oś elektryczną z dwoma zintegrowanymi silnikami, która gwarantuje dobre przyspieszenie i płynną pracę pojazdu. Nowoczesne Solarisy zapewnią frankfurtczykom komfort i bezpieczeństwo dzięki wydajnej klimatyzacji i ładowarkom USB, a także oświetleniu w technologii LED czy rozbudowanemu systemowi informacji pasażerskiej.
Już niemal 70 autobusów Urbino electric zostało zakontraktowanych przez firmę Solaris z przewoźnikami w Niemczech. Plasuje to producenta na pierwszym miejscu pod względem sprzedanych pojazdów elektrycznych w kraju i stanowi niemal 20% całego rynku autobusów tylko elektrycznych w Niemczech.
CZYTAJ: Transport ciężarowy. Dlaczego zeroemisyjność się opłaci?