Volkswagen Group chce przekonać partnerskie spółki typu joint-venture do wspólnego zbudowania fabryk baterii dla samochodów elektrycznych o mocy co najmniej jednego gigawata każda.
Inwestycja ta rozważana jest, aby wzmocnić pozycję koncernu w segmencie elektromobilności, a w tym zbudować niezbędne zaplecze wiedzy specjalistycznej.
Jak wskazuje portal Energetyka 24, niemiecki producent przebudowuje obecnie 16 fabryk, gdzie będą budowane pojazdy elektryczne. VW planuje, że do 2023 r. uruchomi produkcję 33 różnych modeli Skody, Audi, VW i Seata z napędem elektrycznym. Firma kupi ponadto ogniwa akumulatorowe dla samochodów elektrycznych o łącznej wartości 50 mld euro.
Przeczytaj także:
Magazynowanie energii w pojazdach elektrycznych
Jednym z głównych wyzwań e-mobilności jest magazynowanie energii. Właściwości akumulatorów wpływają na zasięg pojazdu, czas ładowania, czas życia i koszt pojazdu. Aktualnie samochody elektryczne mogą odgrywać dużą rolę w ruchu miejskim i krótkodystansowym, gdzie wyróżniają się dużą sprawnością i nie emitują zanieczyszczeń.