Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie zakończyły przetarg leasing finansowy dziesięciu, 12-metrowych, elektrycznych autobusów miejskich. Za najkorzystniejszą uznano ofertę konsorcjum Solaris Bus & Coach i BZ WBK Leasing.
W rozstrzygniętym w czerwcu postępowaniu konkurowały dwie oferty, oprócz zwycięskiego konsorcjum Solarisa z BZ WBK Leasing ofertę złożyły Ursus Bus z mLeasing. Oferta konsorcjum Solarisa opiewająca na prawie 30,471 mln zł została oceniana na 97,85 pkt, a jego konkurenta na 96,84 pkt. (31,165 mln zł). Solaris podkreśla jednak, że dla warszawskiego przewoźnika kluczowym argumentem w wyborze dostawcy była nie tylko cena, ale innowacyjność produktu, jakość komponentów, liczba miejsc dla pasażerów a także pojemność akumulatorów trakcyjnych.
Elektryczne autobusy Urbino 12 electric mają wyjechać na ulice stolicy na początku 2018 roku. Będzie to już druga dostawa bateryjnych Solarisów dla największego autobusowego przewoźnika w Polsce. MZA pierwsze autobusy elektryczne zamówiły w listopadzie 2014 roku, elektryczne 12-metrowe Solarisy w liczbie 10 sztuk kursują na linii nr 222.
W listopadzie ubiegłego roku MZA podpisały natomiast umowę z konsorcjum firm w składzie: Ursus, AMZ Kutno i Ursus Bus, które dostarczy spółce dziesięć nowych miejskich autobusów elektrycznych. Całkowita wartość brutto tej umowy wynosi 24,981 mln zł. Dostawa autobusów w ramach tego zamówienia ma zostać zrealizowana do dnia 21 lipca 2017 r.
Według zapowiedzi Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie do 2020 roku po ulicach stolicy będzie kursowało 130 autobusów z napędem elektrycznym.