Miejski Zakład Komunikacyjny w Ostrowie Wielkopolskim rozstrzygnął w środę postępowanie przetargowe na dostawę sześciu nowych autobusów miejskich niskopodłogowych z napędem elektrycznym wraz z dedykowanym systemem ładowania baterii trakcyjnych.
Za najkorzystniejszą w przetargu została uznana oferta złożona przez Ursus Bus, która otrzymała pełną pulę punktów na 100 możliwych. Wartość oferty wynosi prawie 15,4 mln zł brutto.
W przetargu brał udział też Solaris Bus&Coach, którego ofertę oceniono na 97 punktów. Oferta tego dostawcy opiewała na nieco ponad 16 mln zł.
Oferty były oceniane według dwóch kryteriów: ceny (waga – 60) oraz parametrów techniczno – eksploatacyjnych (waga – 40).
Dostawy elektrycznych autobusów dla MZK w Ostrowie Wielkopolskim mają być realizowane w 2019 roku. Pierwsze trzy autobusy wraz z trzema ładowarkami mają trafić do Ostrowa Wlk. do 22 lutego przyszłego roku, a kolejne trzy do 24 maja.
W wymaganiach przetargowych zapisano między innymi, że konstrukcja autobusów i zastosowane rozwiązania mają gwarantować co najmniej 10 lat bezawaryjnej eksploatacji przy założeniu średnio 50 tys.km rocznego przebiegu. Autobus ma być napędzany silnikiem lub silnikami elektrycznymi o mocy co najmniej 160 kW zasilanym magazynem energii elektrycznej o pojemności 200 kWh. Mają one również posiadać zamontowane na dachu pantografy 5 polowe pozwalające na ładowanie baterii trakcyjnych prądem o mocy ładowania co najmniej 200 kW bez wpływu na skrócenie czasu trwałości baterii.
Czytaj również:
Elektryczne autobusy. Polska w czołówce