Dostawy litu do ogniw bateryjnych już są zabezpieczane przez koncern Volkswagen, a marka Skoda uruchamia największy w swojej historii program produkcyjny.
Prezes ElectroMobility Poland – Piotr Zaremba, ogłosił plan budowy fabryki polskiego samochodu elektrycznego. Cała inwestycja ma kosztować 2 mld zł a jej realizacja ma potrwać 2-3 lata. Rozważanych jest na chwilę obecną 17 lokalizacji. Zgodnie z planami spółki początkowo z taśm ma zjechać 100 tys. e-aut rocznie, a docelowa produkcja ma wynieść 200 tys. samochodów w kilku segmentach.
Jak wskazuje Gazeta Polska Codziennie -musimy rozwiązać kilka problemów, m.in. kwestię dostawców podzespołów do produkcji aut elektrycznych, a także baterii, które są głównym elementem kosztowym samochodu elektrycznego. Zgodnie z informacją GPC koncern Volkswagen podpisał już ze stroną chińską 10-letnią umowę na dostawy litu przeznaczonego do ogniw bateryjnych.
Według prognoz popyt na lit do 2023 r. zwiększy się ponaddwukrotnie.
Przeczytaj także:
Elektromobilność. Rozwój aut elektrycznych znacząco zwiększy zapotrzebowanie na miedź