25 elektrycznych autobusów dostarczy Solaris Bus & Coach. To największe w historii spółki jednorazowe zamówienie na tego typu pojazdy. Ekologiczne osiemnastometrowe pojazdy wyjadą na ulice europejskiej stolicy w pierwszej połowie 2019 roku.
Jak poinformowała spółka wartość kontraktu opiewa na kwotę ponad 21 milionów euro. Zgodnie z zapisami zamówienia, Solaris Bus & Coach jest odpowiedzialny za dostarczenie i instalację całego systemu ładowania.
Oznacza to, że bezemisyjne autobusy zostaną dostarczone wraz z pełną infrastrukturą, obejmującą zarówno 2 ładowarki w zajezdni, jak i 2 w centrum miasta oraz zasilające je stacje transformatorowe SN/NN. Umożliwi to regularne ładowanie pojazdów podczas jazdy na ich stałych trasach. Dodatkowo zajezdnia przewoźnika zostanie uzupełniona o 24 pantografowe stacje ładowania, do uzupełniania energii podczas ładowania nocnego – czytamy w komunikacie spółki.
OBEJRZYJ FILM o Cu+ w autobusach
Nowe Urbino 18 electric jeździ już w Krakowie (wraz z dostawą 20 autobusów bateryjnych dla MPK Kraków w sierpniu tego roku), Jaworznie (w którym jeździ już 9 sztuk) oraz – testowo – w warszawskim MZA. Już niedługo trafi także na zagraniczny rynek, bowiem w produkcji znajdują się 3 pojazdy dla TMB Barcelona.
Solaris Bus & Coach produkuje autobusy elektryczne od 2011 roku. Pierwszy seryjnie produkowany autobus hybrydowy w Europie zaprezentowała w roku 2006. Natomiast od roku 2011 ma w swojej ofercie autobusy bateryjne.
ZOBACZ TAKŻE:
Nowa stacja ładowania w Krakowie
Nowy punkt ładowania samochodów elektrycznych w Warszawie
Do 2020 roku ma powstać kilka tysięcy stacji ładowania aut elektrycznych