zamknij newsletter
WYDARZENIA, RAPORTY I NOWOŚCI Z RYNKU ENERGII
Wysyłamy newsletter raz w tygodniu ze świeżymi informacjami, wydarzeniami z rynku oraz ciekawymi artykułami i raportami.

Polskie firmy pracują na elektrycznym samochodem dostawczym

Data
Tagi

Firmy Ursus i H. Cegielski Poznań podpisały umowę na opracowanie projektu dostawczego samochodu elektrycznego o dopuszczalnej masie 3.5 t. HCP opracuje silnik do samochodu, a Ursus zaprojektuje i wyprodukuje pojazd.

Samochód, który powstanie w wyniku współpracy obu firm ma mieć minimalną ładowność 1100 kg z możliwością dobrania różnych rodzajów zabudowy np. skrzyniowej, kontenerowej lub specjalistycznej w zależności od potrzeb i specyfiki pracy potencjalnego kontrahenta. Wysokość samochodu ma wynieść ok. 2 m, aby bez problemu mógł wjechać na parkingi podziemne np. w centrach handlowych. Samochód oferowany będzie w wersji 3 osobowej.

– Mały samochód dostawczy który powstanie na mocy podpisanej dzisiaj umowy, w naszej opinii idealnie wpisuje się w program elektromobilności zapoczątkowany przez premiera Morawieckiego, a także jest polską odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku polskiego oraz rynków europejskich na mały kompaktowy elektryczny samochód dostawczy, który z powodzeniem może być użytkowany zarówno przez służby pocztowe, komunalne czy segment hotelarski – powiedział Andrzej Zarajczyk, przewodniczący rady nadzorczej Ursusa

W samochodzie mają być montowane baterie są litowo jonowe z możliwością szybkiego doładowania do 90 proc. w czasie 15 minut. Zasięg na jednym ładowaniu baterii ma sięgać 150 km a prędkość maksymalna ma wynieść 100 km/h.

Firmy przewidują wprowadzenie dwóch rozwiązań silnikowych. W przypadku pierwszego, silnik ma być umiejscowiony centralnie i będzie dysponował mocą 60-70 kW. W drugim przypadku możliwe jest rozłożenie mocy na dwa silniki każdy o mocy 35 kW. Spółki rozpatrują też możliwość zabudowy silników w piastach kół.

– Napęd, którym dysponujemy to najnowocześniejsza technologia na świecie, wyprzedzająca rozwiązania oferowane przez konkurencję. Innowacyjne napędy z indukcyjnymi silnikami pięciofazowymi wyróżnia podwyższony moment obrotowy. Jest o 15 proc. większy niż rozwiązania dostępne na rynku. Nasze rozwiązanie wyróżnia też bezczujnikowe sterowanie silnikiem, które zapewnia ekstremalnie wysoką sprawność. Nasze napędy są mniejsze, a przez to lżejsze, przez co idealnie nadają się do zastosowania w pojazdach. HCP jest też producentem stacji do ładowania tego typu pojazdów – powiedział Wojciech Więcławek, prezes zarządu HCP.

W HCP zainwestuje Polski Fundusz Rozwoju, który na realizację nowej strategii rozwoju związanej z wprowadzeniem do oferty spółki napędów do pojazdów elektrycznych, ma przeznaczyć 40 mln zł.

-Poprzez zaangażowanie kapitałowe Polskiego Funduszu Rozwoju w zakłady Cegielskiego, otwieramy nowy rozdział w ponad 170-letniej historii poznańskiej Spółki. Mocno wierzę w to, że w perspektywie średnioterminowej, Spółka już samodzielnie dopisze następne rozdziały swojej historii, generując wartość dodaną dla polskiej gospodarki w obszarze szeroko rozumianego przemysłu przyszłości – powiedział Mateusz Morawiecki, wicepremier, minister rozwoju i finansów.

Newsletter

Zapisujesz się na newsletter serwisu Leonardo-Energy.pl

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Europejski Instytut Miedzi z siedzą we Wrocławiu 50-125, ul. Św. Mikołaja 8-11, 408, w celu korzystania z usługi „Newsletter”. Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi „Newsletter”.
Zamknij okno