zamknij newsletter
WYDARZENIA, RAPORTY I NOWOŚCI Z RYNKU ENERGII
Wysyłamy newsletter raz w tygodniu ze świeżymi informacjami, wydarzeniami z rynku oraz ciekawymi artykułami i raportami.

Setka elektrycznych BMW i3 w Krakowie

W Krakowie ruszy system carsharingu KraCar klasy premium oferujący elektryczne BMW i3 w cenie złotówki za minutę. Wiązać się to będzie także z powstaniem sieci punktów ładowania obejmującej 105 stacji z 210 „ładowarkami”.

Już w marcu na ulicach Krakowa ma pojawić się trzydzieści elektrycznych BMW i3, których liczba na koniec roku ma wzrosnąć do stu – mówi w rozmowie z portalem wysokienapiecie.pl Krzysztof Klimczak, prezes Smart City Polska. Dodaje także, że liczba aut może się zwiększyć, jeśli takie będzie zapotrzebowanie klientów oraz planowane jest rozszerzenie oferty o inne modele np. małe auta dostawcze.

Carsharing klasy premium do tej pory dostępy był tylko w Warszawie w ramach systemu 4Mobility oferującego m.in. BMW i Mini. Startujący w Krakowie KraCar będzie drugim największym na świecie systemem opartym na BMW i3, czyli autach dużo droższych niż np. działające w ramach konkurencyjnego Traficara, benzynowe Corsy. Co ciekawe to za wypożyczenie go nie zapłacimy dużo drożej. Jak wynika z wyliczeń portalu wysokienapiecie.pl, za Corsę zapłacimy 80gr za kilometr i 50 gr za minutę, co na przeciętnym dystansie 10km (przy średnim natężeniu ruchu, czyli ok. 16 minut) wyniesie ok. 17 zł, natomiast koszt w przypadku i3 to 18 zł.

System KraCar oparty będzie na tej samej zasadzie, co konkurencyjne rozwiązania – wynajmiemy i zwrócimy auto dzięki zainstalowanej na telefonie aplikacji (po wcześniejszej rejestracji i przypisaniu do konta karty płatniczej). Początkowo jednak auta będzie można wynająć w jednym z kilkudziesięciu punktów w mieście i zwrócić w tym samym lub w którymkolwiek z pozostałych. Dopiero w późniejszym terminie, gdy liczba samochodów osiągnie pułap 100, KraCar przejdzie na model swobodny, czyli taki, w którym wynajęcie i zwrócenie następuje w dowolnym miejscu w granicach wyznaczonej strefy.

Smart City Polska planuje stworzenie sieci punktów ładowania o mocy 22 kW na prąd przemienny (AC). Zamówione BMW i3 wyposażone będą w przetworniki umożliwiające wykorzystanie połowę tej mocy – od 0% do 100% naładuje się w ciągu trzech godzin.

ZOBACZ TAKŻE:

Raport: „E-mobilność: wizje i scenariusze rozwoju”

 

Newsletter

Zapisujesz się na newsletter serwisu Leonardo-Energy.pl

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Europejski Instytut Miedzi z siedzą we Wrocławiu 50-125, ul. Św. Mikołaja 8-11, 408, w celu korzystania z usługi „Newsletter”. Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi „Newsletter”.
Zamknij okno