zamknij newsletter
WYDARZENIA, RAPORTY I NOWOŚCI Z RYNKU ENERGII
Wysyłamy newsletter raz w tygodniu ze świeżymi informacjami, wydarzeniami z rynku oraz ciekawymi artykułami i raportami.

Studenci z Polski zdominowali konkurs na elektryczny motocykl crossowy

Strona główna > Archiwa wpisów > Studenci z Polski zdominowali konkurs na elektryczny motocykl crossowy

Data
Tagi

Studenci Politechniki Wrocławskiej zwyciężyli w generalnej klasyfikacji lipcowego SmartMoto Challenge w Barcelonie, a ich koledzy a Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie zajęli czwarte miejsce.

W zawodach wystartowało dwanaście pojazdów zaprojektowanych przez studentów z Rosji, Ukrainy, Hiszpanii i Polski. Motocykle ścigały się na torze Circuit de Catalunya w pobliżu Barcelony.

Członkowie Koła Naukowego Pojazdów i Robotów Mobilnych Politechniki Wrocławskiej zdobyli pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej zawodów, zwyciężając zarówno w konkurencjach dynamicznych, jak i statycznych. Konkurencje dynamiczne polegały na testach sprawnościowych i na przyspieszenie, a także wyścigu na torze asfaltowym na offroadowym, natomiast statyczne na ocenie planu sprzedaży prototypu oraz prezentacji biznesplanu i szczegółów technicznych pojazdu.

Zwycięski motocykl LEM Falcon waży 92 kg, zbudowano go m.in. z aluminium, karbonu i kewlaru. Moc jego silnika to 8 kW, a zasięg – 70 km. Może rozpędzić się maksymalnie do 130 km na godz. Ma trzy tryby jazdy – eko, szosowy i crossowy. Ładowanie baterii trwa około dwóch godzin. Posiada elektroniczną deskę rozdzielczą do wyświetlania prędkości, zasięgu i prędkości obrotowej kół, dane zapisuje też na karcie pamięci. W części przedniej motocykla zainstalowano kamerę, która umożliwia prowadzenie streamingu z jazdy LEM-a.

Studenci AGH okazali się najlepsi  wśród debiutantów, wyróżniono również zastosowane w ich motocyklu rozwiązania mechaniczne i układ hamulcowy. Motocykl studentów AGH jest wyposażony w baterie o pojemności 2.6 kWh oraz silnik o mocy 8 kW. Silnik umieszczony w tylnym kole pozwolą uzyskać prędkości nawet do 120 km/h. Zmagazynowana w bateriach energia umożliwia jazdę do około 100 km na drodze utwardzonej. Konstrukcja pojazdu umożliwia także odzysk energii przy hamowaniu.

Newsletter

Zapisujesz się na newsletter serwisu Leonardo-Energy.pl

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Europejski Instytut Miedzi z siedzą we Wrocławiu 50-125, ul. Św. Mikołaja 8-11, 408, w celu korzystania z usługi „Newsletter”. Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi „Newsletter”.