Jak podaje analityk firmy badawczej i konsultingowej IDTechEx, magazynowanie energii w zastosowaniach mobilnych i stacjonarnych zwiększy roczne zapotrzebowanie na miedź o 2,3 mln ton do 2029 roku.
Na Jiao powiedział, że łączne zapotrzebowanie na miedź w magazynach energii w ciągu następnej dekady wyniesie nieco ponad dziewięć milionów ton. Magazynowanie energii, a w szczególności technologia produkcji baterii – jest często postrzegana jako posiadająca duży potencjał w zakresie dekarbonizacji systemów energetycznych i transportowych. Ostatnie redukcje kosztów akumulatorów litowo-jonowych spowodowały wzrost poziomu eksploracji zastosowań związanych z mobilnością elektryczną i stacjonarnym magazynowaniem energii.
Czytaj: Technologie w klastrze energii udowadniają swoją przydatność
Według Na, technologie magazynowania energii będą miały duży potencjał w samochodach osobowych, autobusach, ciężarówkach i furgonetkach oraz stacjonarne magazynowanie energii. “Baterie litowo-jonowe opierają się na wielu surowcach, które nie były pierwotnie obecne w samochodach, takich jak lit i grafit, ale także na innych materiałach, które mogą znacząco zwiększyć ich popyt, takich jak nikiel, kobalt i miedź”, powiedziała na wiosennym spotkaniu Amerykańskiej Rady Miedzi (ang. American Copper Council) w Seattle, w Stanach Zjednoczonych. Miedź jest używana jako kolektor prądu anodowego do ogniw litowo-jonowych, i nie może być zastąpiona z powodu korozji.
Polecamy również: Tesla opracowuje recykling baterii w obiegu zamkniętym