Ministerstwo Energii zamierza wkrótce przedstawić regulacje, które mają skutkować zwiększeniem wykorzystania zielonej energii w transporcie, o czym zapewnił w rozmowie z portalem Gramwzielone.pl dyrektor Departamentu Energii Odnawialnej i Rozproszonej w ME Andrzej Kaźmierski.
Polska może nie osiągnąć swojego zobowiązania, jeśli chodzi o udział źródeł odnawialnych w krajowym miksie konsumpcji energii w elektroenergetyce, cieple i transporcie na poziomie przynajmniej 15 proc. (dla Polski) do roku 2020. Najtrudniejsza sytuacja jest w transporcie, gdzie powinniśmy uzyskać 10 procent końcowego zużycia energii ze źródeł odnawialnych – wylicza portal gramwzielone.pl.
W roku 2016 udział OZE w końcowym zużyciu energii brutto w Polsce wyniósł 11,3 proc., co oznacza mniej niż w latach 2013-2015. Znacznie gorzej jest w transporcie, gdzie w ubiegłym roku udział zielonej energii w transporcie wyniósł zaledwie 3,93 proc. wobec 6,44 proc. w roku 2015 – wynika z danych GUS.
Jak zauważa portal gramzielone.pl resort energii pracuje nad regulacjami dla rynku biopaliw, aby w większym stopniu ten obszar przyczynił się do realizacji krajowego celu OZE na rok 2020. – Nasz główny problem w realizacji celu OZE jest w transporcie. Musimy znajdować tutaj nowe rozwiązania – zauważa dyrektor Kaźmierski.
CZYTAJ WIĘCEJ:
Transport ciężarowy. Dlaczego zeroemisyjność się opłaci?
Zmniejszenie emisji CO2 w transporcie drogowym. Jaka jest przyszłość aut ciężarowych?
Elektromobilność. Jak zmieniać transport i komunikację, by chronić środowisko?