zamknij newsletter
WYDARZENIA, RAPORTY I NOWOŚCI Z RYNKU ENERGII
Wysyłamy newsletter raz w tygodniu ze świeżymi informacjami, wydarzeniami z rynku oraz ciekawymi artykułami i raportami.

Elektryczny Solaris podbija Rumunię

Solaris Bus & Coach S.A. podpisał właśnie kolejną umowę na dostarczenie autobusów elektrycznych Urbino 12 electric do rumuńskiej Kluż-Napoki. Tym razem miasto zamówiło 18 sztuk tych ekologicznych pojazdów. To kontynuacja kontraktu ramowego z sierpnia ubiegłego roku. Zamawiając łącznie 41 autobusów, Kluż-Napoka będzie miastem z największą liczbą Solarisów Urbino electric w Europie.

Zamówione przez władze miasta Solarisy Urbino 12 electric wieńczą kontrakt ramowy na dostarczenie łącznie 41 sztuk bezemisyjnych pojazdów. Mimo, iż umowa zakładała realizację dostaw przez okres najbliższych trzech lat, miasto zdecydowało się wypełnić zamówienie w niewiele ponad rok. Pierwsze elektryczne Solarisy w liczbie 11 szt. zostały dostarczone klientowi wiosną tego roku. Kolejne 12 sztuk dojedzie do Kluż-Napoki do końca 2018 roku. Ostatnia transza z 18 świeżo zamówionymi pojazdami ma wyjechać z Bolechowa w 9 miesięcy od podpisania kontraktu.

ZOBACZ TAKŻE:

Zmniejszenie emisji CO2 w transporcie publicznym. Dlaczego w wielu krajach stawiają na autobusy elektryczne?

Projekt zakupu autobusów został częściowo finansowany ze środków Rumuńsko-Szwajcarskiego Programu Współpracy. Operatorem została firma CTP Transport Company. Wartość kontraktu to prawie 90 milionów złotych. Realizacja najnowszego zamówienia sprawi, że Kluż-Napoka będzie największym klientem firmy w zamówieniach na ekologiczne autobusy elektryczne. Do tej pory największymi jednorazowymi dostawami Urbino electric były te w Krakowie i Jaworznie (odpowiednio 26 i 23 sztuki). CTP Cluj Napoca będzie także operatorem z największą flotą pojazdów marki Solaris w całej Rumunii.

Elektromobilność. Jak zmieniać transport i komunikację, by chronić środowisko?

Dwunastometrowe Urbino electric dla rumuńskiego przewoźnika w charakterystycznym biało-fioletowym malowaniu będzie wyposażone w silnik centralny o mocy 160 kW i baterie trakcyjne o pojemności 200 kWh typu Solaris High Energy. Wprowadzenie do floty autobusów elektrycznych oznaczało dla miasta także inwestycję w infrastrukturę ładowania. W ciągu ostatniego roku zainstalowano 11 stacji wolnego ładowania i trzy stacje szybkiego ładowania za pomocą pantografów (każdy autobus został wyposażony w pantograf zamontowany nad drugą osią na dachu pojazdu) – czytamy w komunikacie prasowym.

Firma Solaris Bus & Coach S.A. jest jednym z europejskich liderów w obszarze e-mobility. W zaledwie siedem lat od premiery swojego pierwszego autobusu elektrycznego firma dostarczyła lub zebrała zamówienia na ponad 330 pojazdów od klientów w czternastu państwach. Ukoronowaniem osiągnięć na polu elektromobilności było zdobycie przez Solaris Urbino 12 electric najbardziej prestiżowej nagrody w branży autobusowej „Bus of the Year 2017”, która po raz pierwszy przyznana została polskiemu producentowi, po raz pierwszy w historii zdobył ją również autobus elektryczny. W 2017 roku, w segmencie rynku dotyczącym tylko elektrobusów, Solaris zajął pozycję lidera w Europie, z udziałem ponad 18%.

ZOBACZ TAKŻE:

Elektromobilność w Polsce. Autobusy napędzają rozwój

Solaris ma zamówienia na ponad 100 autobusów elektrycznych

Newsletter

Zapisujesz się na newsletter serwisu Leonardo-Energy.pl

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Europejski Instytut Miedzi z siedzą we Wrocławiu 50-125, ul. Św. Mikołaja 8-11, 408, w celu korzystania z usługi „Newsletter”. Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi „Newsletter”.
Zamknij okno