Podczas targów Energetab w Bielsku-Białej, spółka ZPUE poinformowała, że jedna z zamówionych stacji SPS (Smart Power Station) trafi do zakładu produkcyjnego we wschodniej części województwa mazowieckiego, a dwie kolejne będą pracowały na terenie Warszawy
SPS ma być odpowiedzią spółki na nowe wyzwania jakie stoją przed sektorem energetycznym w kontekście transformacji energetycznej i większego udziału OZE oraz potrzeb dot. elektromobilności. Jak mówią przedstawiciele spółki – prowadzone są już rozmowy handlowe. innogy Stoen Operator wykorzysta stacje SPS w celu budowy infrastruktury V2G ( vehicle-to-grid) na terenie Warszawy. W maju 2019 firma uruchomiła projekt badawczy poświęcony technologii vehicle-to-grid.
Samochody przyszłości zmienią ulice miast
W ramach wdrożenia innogy testuje połączenie układów magazynowania energii z pojazdami elektrycznymi i ich współpracę z siecią energetyczną. Bada również zwrot energii z pojazdów do sieci oraz do układów magazynowania, które są przyłączone do miejskiej stacji energetycznej. Cały program przewidziany jest na lata 2019-2020. Jak wskazuje operator – technologia V2G i stosowanie mobilnego magazynowania energii, może przynieść korzyści wszystkim uczestnikom rynku energii. Jak podkreślają eksperci Europejskiego Instytutu Miedzi obecni podczas targów – interfejs Pojazd-Sieć (ang. Vehicle-to-Grid) to system, umożliwiający dwukierunkowy przepływ energii między pojazdem elektrycznym (lub hybrydowym), a siecią elektroenergetyczną.
Auta elektryczne. Nowe rozwiązania mogą zwiększyć dwukrotnie ich zasięg
Prosumenci korzystający z samochodów wyposażonych w interfejs V2G zyskają dodatkowe źródło dochodów, a rozproszone zasoby energetyczne pozwolą na rozbudowę sieci dystrybucyjnej przy mniejszych nakładach inwestycyjnych i dużo mniejszej ingerencji w środowisko naturalne.