Dziennikarze portali WysokieNapiecie.pl oraz Autokult.pl i Wirtualnej Polski wraz z zespołem Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych orpa.pl wezmą udział w rajdzie samochodami elektrycznymi z Warszawy do Lyonu.
Przejadą trasę liczącą blisko 4 tys. km, przemierzając łącznie siedem państw Europy i testując możliwości dwóch elektrycznych SUV-ów oraz pierwszych w Europie, w tym Polsce, ultraszybkich stacji ładowania. Pierwszy etap eRajdu będzie przebiegać z Warszawy przez Niemcy i Szwajcarię do Francji. Liczącą blisko 2 tys. km trasę załogi zamierzają pokonać w czasie podobnym do aut spalinowych – w ciągu dwóch dni. Odcinek powrotny będzie przebiegać z Francji przez Włochy, Austrię i Czechy do Polski. Jego pokonanie powinno zająć tyle samo czasu. Celem obu załóg będzie przejechanie wyznaczonego dystansu w jak najkrótszym czasie (przy uwzględnieniu obowiązujących przepisów ruchu drogowego).
Przeczytaj także: ABB i Porsche będą rozwijać ładowarki nowej generacji do samochodów elektrycznych
Pojazdy będą monitorowane, a ich pozycja na mapie zostanie udostępniana on-line. Załogi wymienią się samochodami po pierwszym etapie eRajdu. Dziennikarze chcą zaprezentować swoim Czytelnikom, jak wygląda dziś infrastruktura ładowania „elektryków” w Europie południowo-zachodniej, jak w rzeczywistości działają jedne z pierwszych na świecie ultraszybkich ładowarek aut elektrycznych i jak spisują się jedne z najlepszych samochodów elektrycznych dostępnych na europejskim rynku.
W Lyonie, a więc na mecie pierwszego etapu eRajdu, obie załogi wezmą udział w Międzynarodowym Sympozjum Pojazdów Elektrycznych (EVS), które w tym roku świętuje 50. rocznicę. To jedno z największych na świecie takich wydarzeń poświęconych elektromobilności.
Polskie auto elektryczne ma trafić do małoseryjnej produkcji w 2019 roku