Volkswagen pokazał ID.3 – elektrycznego hatchback’a, którego podstawowa wersja ma kosztować poniżej 30 tysięcy euro.
Władze koncernu podkreślają, że ta premiera otwiera nowy rozdział w historii firmy. W maju br., VW zaczął przyjmować zamówienia na limitowaną edycję ID.3 1st. Pierwsza edycja wyposażona jest w baterię 58 kWh i silnik elektryczny napędzający tylną oś. Jego cena zaczyna się poniżej 40 tys. euro. Jak podają media – aby zapisać się na to auto, trzeba było wpłacić 1 tys. euro. Koncern wskazał także, że najważniejszymi rynkami dla ID.3 będą Norwegia, Niemcy, Holandia, Francja, Wielka Brytania i Austria.
Elektromobilność nabiera rozpędu. Do 2030 roku 50 procent sprzedawanych aut będzie elektrycznych?
ID.3 jest pierwszym samochodem marki VW, który ma być naturalny środowiskowo pod względem emisji CO2. Samochód będzie dostępny z trzema bateriami: 45 kWh (zasięg do 330 km), 58 kWh (do 420 km) i 77 kWh (do 550 km). Ogniwa samochodu umieszczono pod spodem, dzięki czemu ma zachować dobre parametry jezdne.
Samochody elektryczne – raport
Hatchback ID.3 jest kluczowym elementem strategii koncernu dotyczącej redukcji emisji dwutlenku węgla i pierwszym modelem opartym na nowej modułowej platformie MEB. Mają na niej bazować także modele pozostałych marek niemieckiej grupy motoryzacyjnej; koncepcyjne modele pokazały już Audi, Skoda i Seat. Do 2023 roku koncern zainwestuje 44 mld euro w elektryfikację, cyfryzację, usługi związane z mobilnością oraz w pojazdy autonomiczne. W pierwszej fazie, do 2028 roku Grupa Volkswagen wprowadzi na rynek prawie 70 nowych elektrycznych modeli. Planuje się dostarczenie klientom do tego czasu w sumie 22 mln elektrycznych samochodów. Rok 2019 jest kluczowym dla elektrycznej ofensywy VW.