Prowadzonych jest kilka projektów dotyczących hybrydowych i elektrycznych autobusów, jak również elektrycznych pojazdów specjalnego przeznaczenia, w celu oceny praktycznego zastosowania innowacyjnych technologii w tych sektorach.
W dokumencie przedstawiono szereg zrealizowanych, innowacyjnych koncepcji na przyszłość transportu oraz niszowe zastosowania e-mobliności. Pokazano możliwości technicznej implementacji. W pierwszej części skupiono się na projektach transportu publicznego, natomiast druga część dotyczy specjalnych zastosowań pojazdów elektrycznych. Przedstawione wyniki mogą być użyte w celu realizacji podobnych koncepcji, a doświadczenia projektów pilotażowych mogą być wsparciem dla przyszłych producentów komercyjnych.
-
Polityka energetyczna Polski do 2040 roku jest strategią państwa w zakresie rozwoju energetyki Stanowi ona odpowiedź na najważniejsze wyzwania stojące przed polską energetyką w najbliższych dziesięcioleciach, a także wyznacza, co rząd w najbliższych latach planuje zrobić w obszarze energetycznym. Jak zaznacza dla naszego portalu Rafał Czaja – Prezes Zarządu Stowarzyszenia na rzecz Efektywności im. prof. […]
-
Odbiorcy energii elektrycznej w Polsce uzyskają dostęp do tzw. taryfy dynamicznej – nowego rodzaju taryfy Taryfa dynamicznej ma co do zasady lepiej odzwierciedlać aktualną sytuację w zakresie podaży i popytu na energię. Wynika to z jednego z punktów projektu nowelizacji Prawa energetycznego, którego opracowaniem zajmie się rząd. Dodatkowo nowe prawo ma uregulować m.in. obszar tzw. […]
-
We wtorek (02.02) Rząd przyjął uchwałę ws. Polityki Energetycznej Polski do 2040 roku PEP 2040 opiera się na trzech głównych filarach – sprawiedliwej transformacji, budowie zeroemisyjnego systemu energetycznego oraz dobrej jakości powietrza. PEP 2040 zakłada, że redukcja wykorzystania węgla w gospodarce będzie następować w sposób zapewniający sprawiedliwą transformację. Dodatkowo w 2030 roku udział OZE w […]