zamknij newsletter
WYDARZENIA, RAPORTY I NOWOŚCI Z RYNKU ENERGII
Wysyłamy newsletter raz w tygodniu ze świeżymi informacjami, wydarzeniami z rynku oraz ciekawymi artykułami i raportami.

Silniki elektryczne w procesie transformacji energetycznej [RAPORT]

Strona główna > Wszystkie publikacje > Silniki i napędy elektryczne > Silniki elektryczne w procesie transformacji energetycznej [RAPORT]

W sektorze energii elektrycznej najszybciej postępuje dekarbonizacja ze względu na dużą różnorodność bezwęglowych źródeł energii, które mogą generować energię elektryczną, takich jak PV, wiatr i woda. Elektryfikacja może pomóc innym sektorom w szybkiej dekarbonizacji na dużą skalę.

Szacuje się, że udział energii elektrycznej w końcowym zużyciu energii wzrośnie z obecnych 17% do około 60-70%. Udział  silników elektrycznych będzie wzrastał, z obecnych 9 % do około 30 % końcowego zużycia energii, ale może jeszcze bardziej zwiększyć swój udział. Jest to związane  z dwoma głównymi opcjami dekarbonizacji związanymi z elektryfikacją: pojazdami elektrycznymi i pompami ciepła.

Pompy ciepła są coraz częściej stosowane w średnich i dużych budynkach zarówno do ogrzewania, jak i chłodzenia. Właściwie dobrane i prawidłowo zainstalowane urządzenia umożliwiają dużą oszczędność energii i redukcję emisji dwutlenku węgla w porównaniu z technologiami grzewczymi i chłodniczymi tradycyjnie stosowanymi w budownictwie. Więcej czytaj TUTAJ.

Konieczne jest zapewnienie wysokiej efektywności energetycznej tych systemów. Technologia mająca na celu zwiększenie efektywności energetycznej systemów silnikowych jest dostępna na rynku, a jej przyjęcie jest w większości korzystne z punktu widzenia kosztów. Więcej czytaj TUTAJ.

Jakakolwiek niewielka poprawa wydajności systemu silnikowego, osiągnięta na przykład poprzez regulacje, miałaby natychmiastowy poważny wpływ ze względu na ogromną liczbę używanych silników. Jest to zatem skuteczna ścieżka dekarbonizacji, mająca na celu dalsze zwiększenie wydajności systemu silnikowego do poziomu najniższych kosztów cyklu życia.

CZYTAJ: Stanowisko Europejskiego Instytut Miedzi w sprawie emisji CO2 dla aut osobowych

Duże oszczędności energii są nadal możliwe dzięki regulacji sprawności silnika. Wiele rozwiązań w których używany jest  silnik elektryczny ma pewien stopień elastyczności, który należy wykorzystać. Silniki mogą być częścią gospodarki obiegowej, pod warunkiem, że unika się stosowania materiałów ziem rzadkich i systematycznie stosuje się projekt do recyklingu. Rosnące zapotrzebowanie na metale ziem rzadkich stwarza szereg wyzwań związanych z ochroną środowiska, geopolityką, społeczeństwem i techniką. Zobacz, w jaki sposób miedź może temu zaradzić.

Oczekiwany wzrost liczby silników rodzi pytanie, czy silniki takie mają potencjał do funkcjonowania w gospodarce obiegowej. Wspieranie badań i innowacji na rzecz rozwoju silników nie zawierających pierwiastków ziem rzadkich, jak również koncepcji takich jak Design for Recycling (DfR) może być tego przykładem.

ZOBACZ CAŁY RAPORT SILNIKI ELEKTRYCZNE_RAPORT

Newsletter

Zapisujesz się na newsletter serwisu Leonardo-Energy.pl

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Europejski Instytut Miedzi z siedzą we Wrocławiu 50-125, ul. Św. Mikołaja 8-11, 408, w celu korzystania z usługi „Newsletter”. Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi „Newsletter”.